Őszi vitaminbomba a tündöklő arcbőrért

Őszi vitaminbomba a tündöklő arcbőrért

Mindenki szeretne szép, friss és fiatalos arcbőrt. Arcbőrünk szépsége több dologtól is függ. Egyrészt a külső hatásokról és az arcápolási termékektől, másrészt attól, hogy belülről hogy tápláljuk szervezetünket. Vannak azonban olyan vitaminok, melyek elengedhetetlenek a csodaszép arcbőr eléréséhez és ezeket főleg ebben az időszakban, ősszel érdemes pótolni.

A legfontosabb bőrszépítő vitaminok:

1. Az A-vitamin

Szakértők szerint az A-vitamin szinte varázslatos hatást gyakorol az arcbőrünkre. Nem csak szépít, de véd és fiatalít is. A ráncokat szépen kisimítja, beindítja a bőr kollagén termelését és nagyban hozzájárul a bőrsejtek megújulásához. Ez a vitamin képes megelőzni a bőr kiszáradását, miközben puhává és simává varázsolja azt. Ráadásul képes megvédeni a káros UV-sugárzásokról, elősegíti a barnulást, segít megelőzni az öregedését és ráncosodását is. Érdemes sok dinnyét, paprikát, répát, illetve tojássárgáját fogyasztani annak érdekében, hogy pótolni tudjuk a szervezetünkben. Az A-vitaminban megtalálható béta-karotin is pozitív hatással van a bőrre.

2. B-vitamin

Erről a vitaminról sokan tudják, hogy segít a stresszes időszakokat átvészelni, emellett testtakarónk szépségénél is fontos feladata van. Ez az a hatóanyag hatásosan enyhíti a stressz és az idegeskedés negatív hatásait, feszesíti külsőnket, képes támogatni a vele kapcsolatos betegségek gyógyulását, megelőzi a hámlást és enyhíti az allergiát és az irritációt is. A B-vitamin megtalálható olyan hüvelyes zöldségekben mint a bab, a borsó vagy a zöldbab, valamint jelen van a tejtermékekben, a tojássárgájában, a napraforgómagban, illetve a húsokban és a belsőségekben is.

3. C-vitamin

A legtöbb ember szerint, akik gyakran fogyasztanak táplálékkiegészítő szereket vagy gyümölcsöket, azt tapasztalják, hogy egyes vitaminok egyenesen ragyogóvá varázsolják az ember arcát. Ez, a számtalan gyümölcsben, zöldségben és egészségmegőrző szerekben megtalálható C-vitaminnak köszönhető. Az őszi időszakban egyébként se árt, ha kicsit megerősítjük a raktárainkat, ezért a szakemberek azt javasolják, hogy fogyasszunk sok citrusféléket, brokkolit, paprikát, ribizlit és zöld teát.

Az aszkorbinsav elősegíti bőrünkben a kollagéntermelést, az egészséges és friss arcért tehát elengedhetetlen. Hozzájárul a hajszálerek védelméhez, a keringésserkentő polifenolok miatt pedig orcánk hamar üde és friss lesz. Ha megfelelő mennyiséget fogyasztunk belőle, akkor halványodni fognak a pigment foltjaink, illetve az aknék után maradt mély hegek is.

4. E-vitamin

Az E-vitamin is megtalálható a napraforgómagban, illetve a brokkoliban, emellett a mandulában, paradicsomban, olívaolajban és a spenótban is. Fogyasztása elengedhetetlen a szép és makulátlan arcbőr kialakulásában, hiszen védi azt a szabad gyökökkel szemben, emellett hidratál és nyugtat is. Ez a egészséges tápanyag képes segíteni még a sejtregenerációt is.

Az a legjobb, ha E és C vitamint viszünk be egyszerre a szervezetünkbe, hiszen együttes erővel tökéletes védelmet nyújtanak majd a szabad gyökökkel szemben. Az E-nek köszönhetően bőrünk folyamatosan hidratált, puha és bársonyos tapintású lesz. Felveszi a harcot a száraz bőrrel és a pattanás utáni hegekkel is.