Bőrfeszesítési praktikák, nem csak nőknek

Bőrfeszesítési praktikák, nem csak nőknek

Egy bizonyos kor felett már komoly gondokat okoz a bőrünk feszessé varázsolása. Persze a ráncokat is kezelhetjük átmenetileg különböző krémekkel és sokszor el is rejthetjük valamilyen sminkelési praktika alkalmazásával, a hatás azonban nem fog tartós maradni.

Léteznek azonban hétköznapi praktikák, amivel a bőrünk tovább maradhat feszes és a ráncok is később fognak kialakulni, ha megfelelően alkalmazzuk ezeket.

Fontos a megfelelő ételek és folyadékbevitel

A bőrünknek leginkább úgy kedvezhetünk, ha sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, amelyek rengeteg ásványi anyagot és vitamint tartalmaznak. Ezenkívül a teljes kiőrlésű gabonafélék és a rostban gazdag táplálék fogyasztása segítheti még elő a „belső” bőrápolást. Fontos, hogy legalább napi 2 liter vizet fogyasszunk, de kerüljük a cukros és szénsavas üdítőket, a kávét és az alkoholt. Lehetőség szerint kerüljük az édességek, a zsíros ételek és a tartósítószeres bolti termékek fogyasztását is.

Dohányzás mentes életmód, sok mozgással

A cigarettázás kimeríti az A-vitamin készletünket, ezáltal rontja a szövetek vérellátását és felgyorsítja az öregedést. Ráadásul a narancsbőr kialakulását is elősegíti. A cigaretták miatt fellépő oxigénhiány és a felszíni hajszálerek vérellátásának csökkenése miatt szürkévé válik bőrünk, ami még tovább rontja az egészséges és fiatalos összképet. A cigarettáról való leszokás mellett azonban megfelelő testmozgásra is szükségünk van, hogy feszesebbé tegyük bőrünket. Elég hetente 2-3 alkalommal fél óra mozgás és már is fittebbek és fiatalosabbak leszünk. A szép bőrön kívül pedig a közérzetünket is képes javítani a rendszeres sportolás.

A víz segíti a bőrfeszesítést, de a strandolás veszélyes lehet

Az otthoni, gyakori zuhanyozás hidratálj a bőrünket, így célszerű reggel és este is frissítő fürdőt venni otthon. Praktikus, ha váltott hőmérsékletű vízzel tesszük mindezt úgy, hogy először langyossal vagy meleggel kezdünk és hideg tusolással fejezzük be a folyamatot, miközben szivaccsal vagy lány kefével dörzsölhetjük a bőrünket. A túl sok ideig tartó meleg fürdőzés azonban nem tesz jót a szervezetnek. Az úszás is hasznos, ám a nap sugarai károsak.

Így a bőr kímélése céljából magas faktor számú fényvédő krémet használjunk, ha strandra megyünk és ne felejtsük otthon az arckrémet, a testápolót és a naptejet sem. Érdemes a napozás közben is vizet permetezni bőrünkre és arcunkra, hogy hűsítse és felfrissítse azt.

A nyugalom és a masszázs is segít fiatalnak maradni

A különböző lelki problémák sajnos nyomot hagynak a külsőnkön is, ezért az egyik legjobb természetes fiatalító kúra a pihenés, a relaxálás és az alvás. A pozitív gondolatok, a nyugodt és kiegyensúlyozott életmód pedig segít a mindennapok problémáinak leküzdésében is. A halk, lágy zene és a masszázs pedig segít még jobban ellazulni. Ráadásul a bőrünkre is pozitív hatással van a pihentető és kényeztető masszázs. Még jobb bőrfeszesítő hatás érhető el masszázs közben illó olajok és krémek használatával.